تصویر ثابت

نسیم وحی :: حکمت های قرآنی l مقالات قرآنی lپند های قرآنی l پرسش و پاسخ های قرآنی

حکمت های قرآنی l مقالات قرآنی l پند های قرآنی l پرسش و پاسخ های قرآنی l مرجع قرآنی l quran l اخبار قرآنی l قرآن l quran points l بانک مطالب قرآنی
نسیم وحی :: حکمت های قرآنی l مقالات قرآنی lپند های قرآنی l پرسش و پاسخ های قرآنی

وبلاگ نسیم وحی در تلاش است تا با کوشش خود، سهمی در گسترش قرآن داشته باشد.
امید است تا سایر افرادی که با مدیریت وبلاگ آشنایی دارند راه ما را ادامه دهند و سعی در گسترش مفاهیم قرآنی داشته باشند تا اینکه مقدمات ظهور آقا امام زمان(عج) فراهم شود و بهار حقیقی به وجود آید.
انشاء الله

آیه منتخب روز

بسم الله الرحمن الرحیم



پیوند ها

استخراج بیش از ۲۷۰۰ پیام حقوقی از قرآن

دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۰۳:۳۰ ب.ظ

دبیر ستاد اقامه نماز کشور گفت: تاکنون بیش از ۲۷۰۰ پیام حقوقی از قرآن کریم استخراج شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در ادامه سلسله جلسات کارگاه تبلیغ قرآن محور در جمع طلاب غیرایرانی در مشهد، با اشاره به مطلب فوق ابراز امیدواری 

کرد: در سیستم آموزشی کشور، دین از غربت در آید و دانشگاه های مختلف حقوقی، نظامی، پزشکی و … بر اساس قرآن و دین به تعلیم بپردازند


آیت الله قرآتی

وی تاکید کرد: روحانیون و مبلغان باید در مجالس و منابر قرآن بخوانند و آن را ترجمه کرده و مردم را با فرهنگ قرآنی آشنا نمایند.

وی با اشاره به آیه “یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذا تَدایَنْتُمْ بِدَیْنٍ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّى فَاکْتُبُوهُ وَ لْیَکْتُبْ بَیْنَکُمْ کاتِبٌ بِالْعَدْلِ وَ لا یَأْبَ کاتِبٌ أَنْ یَکْتُبَ کَما عَلَّمَهُ اللَّهُ … (سوره بقره/۲۸۲) “، گفت: باید توجه داشت که در هر کاری وظیفه و مسؤولیتی برعهده انسان مؤمن می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این که اگر طلبه برای تبلیغ به جایی دعوت شده و نیاز به حضور مبلغ باشد، باید قبول نموده و عزیمت کند و الا مقصر است، ابرازداشت: هر فردی در یک اجتماع، وظیفه ای دارد که باید با توجه به شرایط آن جامعه وظیفه خود را انجام داد.

وی با بیان این که در این آیه یادآوری می شود که برای داد و ستد و ادای دین باید زمان  بندی نمود و آن را نوشت، افزود: در این آیه اعتماد شرط نشده بلکه تصریح شده که قرار داد طرفین نوشته و مکتوب گردد.

این مفسر قرآن کریم، با بیان این که در آیه مذکور از کاتب خواسته شده تا به شکرانه سوادش در نوشتن و نگارش قرار داد و دادوستد، همکاری نماید، اظهارداشت: از این مطلب معلوم می شود که شکر و سپاس سواد و دانش، نشر آن است.

رئیس ستاد احیای زکات، در ادامه این آیه با بیان این که باید کسی که بدهکار است، قرارداد را املاء کند، گفت: البته قرآن شرط اصلی در مقدم بودن و اختیار املاء را داشتن تقوا ذکر نموده است.

وی به مقایسه ضرورت داشتن تقوا در املاء دادو ستد از سوی بدهکار و وظایفی که بر عهده آحاد مردم در اجتماع گذاشته شده، پرداخت و افزود: بنابراین مثلاً یک استاد دانشگاه، دست کم باید به اندازه همان جایگاهی که دارد، کار کند و تدرس نماید و یا یک طلبه، حداقل باید به همان مقدار که موظف است و بر عهده او گذاشته شده، فعالیت نماید و خلاصه افراد مختلف جامعه کم کاری نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در ادامه آیه که می گوید در این کتابت؛ اگر دو شاهد مرد وجود نداشت، چهار زن را شاهد بگیرید، گفت: حضور ذهن مرد در مسائل اقتصادی بیشتر از زن است و بر عکس زن در مسائل عاطفی حضور ذهن بیشتری نسبت به مرد دارد.


منبع:   www.karballa.ir
این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و ذکر لینک بلا مانع است در غیر این صورت حرام است و ما هیچ گونه رضایتی نداریم

تحلیل آمار سایت و وبلاگ